Is snel afvallen met het eiwitdieet echt mogelijk?

Een eiwitdieet volgen is nooit gemakkelijk en het is natuurlijk moeilijker naar mate het eiwitdieet ook moeilijker wordt. Toch is het ook zo dat de moeilijkst vol te houden diëten vaak de beste resultaten leveren. Snel afvallen is mogelijk met meerdere diëten, maar het is helaas wel zo dat veel van deze diëten je ook behoorlijke hongerkrampen geven. Dit onaangename gevoel zorgt er natuurlijk voor dat je het snel weer opgeeft. Het eiwitdieet helpt je om het snel afvallen wel te realiseren, zonder al te veel hongergevoel.

Weinig eten en weinig honger hebben

Het eiwitdieet is ideaal voor snel afvallen zonder heel veel last te hebben van een knagend hongergevoel waar je je gewoon heel slecht door gaat voelen. Het eiwit dieet kan in diverse varianten worden gevolgd. Zo zijn er varianten waarbij je gewoon gezonde recepten met veel eiwitten kan maken, maar verreweg de meeste varianten hebben een basis van gewoon heel veel gekookte eieren eten. Juist deze eieren zorgen ervoor dat je minder snel last krijgt van een hongergevoel, waardoor het dieet makkelijker vol te houden is.

Een eiwitdieet helpt je snel afvallen

Hoe makkelijk is snel afvallen met het eiwitdieet?

Snel afvallen met het eiwitdieet is makkelijker dan met veel andere diëten, maar dit betekent niet dat het makkelijk is. Natuurlijk gaat het afvallen vanzelf als je je goed aan het eiwitdieet houdt, maar dit is nu ook precies het struikelblok. Ook bij het eiwitdieet krijg je af en toe wel eens een hongergevoel, maar dit gevoel is niet zo sterk als bij diverse andere crash diëten. Helaas heb je niet alleen te maken met de fysieke kant van het volgen van het dieet, maar ook met je psychische invloed. Je moet vooral ook psychisch sterk staan om genoegen te kunnen nemen met een ontbijt van een grapefruit en twee eieren. Je eet veel eieren, maar daarnaast eet je gewoon niet veel. Als je trek hebt, dan verwachten je ogen een bord vol eten te zien. Bij het eiwitdieet is dit helemaal niet het geval. Er liggen twee eieren op je bord en daarnaast misschien een beetje groente, een salade of een stukje kipfilet. Meer dan dat is het niet, en juist daarom gaat je mentale kant tegenwerken. Je wilt meer dan wat je ziet en dit is een struikelblok. Als jij fysiek en mentaal sterk staat, dan is snel afvallen met het eiwitdieet toch wel goed te doen, vooral omdat het maar een weekje duurt en het resultaat groot is.

 

Het resultaat behouden

De meeste mensen die het eiwitdieet volgen verliezen in deze week ongeveer vijf kilo. Dat is natuurlijk behoorlijk wat en dit betekent ook dat het eiwitdieet kan worden omschreven als een crash dieet. Je verliest veel gewicht in korte tijd, waardoor het risico dat je ook snel weer aankomt hoger ligt. Dit is een typisch kenmerk van een crash dieet. Het is dan ook belangrijk om je na het dieet goed te houden aan gezonde recepten. Je kunt deze gezonde recepten natuurlijk zelf kiezen of samenstellen, maar zorgt ervoor dat je 100% verantwoord eet. Dit doe je het beste door te kiezen voor speciale eiwitrecepten voor in de week, of weken, na het volgen van het eiwitdieet. Deze gezonde recepten helpen je om vast te houden aan het resultaat waar je zo he best voor hebt gedaan.

Moet je eerst detoxen?

Er wordt wel gezegd dat het belangrijk is om eerst te detoxen voordat je op dieet gaat. Vooraf detoxen kan heel nuttig zijn, omdat je je lichaam volledig ontgift voordat je aan een dieet begint waarmee je gewicht wilt verliezen, maar het is niet verplicht. Het eiwitdieet werkt ook als je je niet eerst hebt toegelegd op het detoxen.

Is het eiwitdieet voor iedereen geschikt?

Nee, voor het volgen van het eiwitdieet is het belangrijk dat je verder in goede gezondheid verkeert. Is dit niet het geval, dan is het aan te raden om met de huisarts te overleggen of het eiwitdieet iets voor jou is. Het eiwitdieet is vaak ook niet de meest effectieve keuze voor mensen met overgewicht. Het eiwit dieet is uitzonderlijk geschikt voor al relatief slanke mensen die net even wat extra willen afslanken in korte periode, bijvoorbeeld in de week voorafgaande een strandvakantie. Mensen met overgewicht kiezen beter voor een dieet dat wat meer tijd in beslag neemt en waarbij het afvallen ook wat langzamer gaat.